معرفی کانال‌های تلگرام برای یادگیری و تقویت زبان ترکی آذربایجانی
«کتابخانه‌ی اوخوجان»؛ ویدیو-کتاب‌های کودک و نوجوان به زبان ترکی آذربایجانی؛ اپلیکیشن، کانال تلگرام، کانال یوتیوب، صفحه‌ی اینستاگرام اوخوجان
زلزله خوی و ترکیه، رزومه‌ی شرکت‌های عمرانی، پیمانکاران، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی
آدرس آموزشگاه های ترکی استانبولی در تبریز با تدریس مجید عزمی
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف ولیعصر تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف نصف راه تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف آبرسان تبریز
حمایت مالی از کلاس‌ها و دوره‌های زبان ترکی آذربایجانی
آموزش گام به گام زبان ترکی آذربایجانی (فایل pdf + فایل صوتی)
تبلیغ رایگان در سایت azmiaz.org
کلاس‌های آموزش زبان ترکی استانبولی در تبریز ۰۹۱۴۹۱۷۳۲۱۷
ترجمه کتاب و مقاله از ترکی استانبولی به فارسی و از فارسی به ترکی استانبولی
رزومه به ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی
خودآموز ترکی استانبولی
چگونه محصول یا خدمات خود را در ترکیه و آذربایجان بفروشیم؟
تولید محتوا و تبلیغ نویسی به زبان ترکی با هدف بازاریابی و صادرات به جمهوری آذربایجان و ترکیه (مشتری‌یابی بین‌المللی)
چگونه ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی را آنلاین یاد بگیریم؟
بهترین روش آموزش ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی به صورت آنلاین
آموزش درس به درس ترکی استانبولی (فایل pdf + فایل صوتی)
سوابق نویسندگی، مترجمی و تدریس مجید عزمی
چگونه در خانه ترکی استانبولی یاد بگیریم؟
مزایای آموزش آنلاین ترکی استانبولی
ترکی استانبولی، دوره تابستانه، 1398
تدریس ترکی، مجید عزمی، 09149173217
سیزده بدر کجا برویم؟
″Allah mənə bir uşaq verəydi, çolaq, kor, şil olaydı da malım ona qalaydı″
Türk - İslam dünyası çin mallarını nasıl boykot edebilir? Öneriler
دوره های متنوع ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی با تدریس مجید عزمی
İranda müşteri bulmak için bazı öneriler ve tavsiyeler
تبلیغات به زبان ترکی، تبلیغ نویسی و تولید محتوای ترکی برای پیدا کردن مشتری خارجی و حضور در بازارهای ترکیه و آذربایجان و کسب درآمد ارزی
آدرس آموزشگاه های ترکی استانبولی در تبریز با تدریس مجید عزمی

اگر ساکن تبریز هستید و می‌خواهید زبان ترکی استانبولی را به صورت حضوری فرا بگیرید، این دوره برای شما است؛ کلاس‌های حضوری آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه‌های معتبر شهر تبریز و در محله‌‌های آبرسان، نصف‌راه، ولیعصر، شریعتی (شهناز) برگزار می‌شود (آموزش زبان ترکی استانبولی در تبریز، استاد زبان ترکی استانبولی در تبریز، تدریس زبان ترکی استانبولی در تبریز، آموزشگاه تومر در تبریز، کلاس زبان استانبولی در تبریز، تدریس ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی در تبریز با آخرین متود اروپایی، در سریع ترین زمان ممکن و کمترین هزینه...). مدرس دوره‌ی زبان ترکی استانبولی استاد مجید عزمی است. برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه‌ی مطلب را بخوانید:

آیا هنوز به زبان ترکی استانبولی مسلط نیستی؟

پس در دوره‌ی آموزش زبان ترکی استانبولی شرکت کن و زبان ترکی را مانند ترکیه‌ایها صحبت کن!

 

بدون شک در این دوره و زمانه همه باید ترکی بلد باشند.

 

زبان ترکی و به ویژه زبان ترکی استانبولی یکی از مهمترین زبان‌های دنیا است. از نظر تعداد گویشوران، زبان ترکی پنجمین زبان جهان و اولین زبان در منطقه است.  این زبان و لهجه‌های مختلف آن دارای ادبیاتی بسیار غنی است.

 

زبان ترکی لهجه‌هایی مانند ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی، ترکی قزاقی، ترکی قرقیزی، ترکی اویغوری، ترکی ازبکی، ترکی ترکمنی، ترکی خلجی، ترکی تاتاری، ترکی باشقوردی و... دارد.

 

زبان ترکی و گویش‌های متنوع آن، زبان رسمی هفت کشور مستقل است: جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و ترکیه و قبرس.

 

علاوه بر این، گویش‌ها و لهجه‌های مختلف زبان ترکی در استان‌ها، ایالت‌ها و جمهوری‌های خودمختار برخی از کشورها، از جمله جمهوری خودمختار ترکستان شرقی در چین، عراق، بسیاری از جمهوری‌های خودمختار روسیه و... زبان ترکی به عنوان زبان محلی رسمی است.

 

به جرئت می‌توان گفت که زبان ترکی گسترده ترین و کاربردی ترین زبان در منطقه، به خصوص از نظر تجاری است. ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی، هم از نظر تعداد گویشوران و هم از نظر اهمیت اقتصادی، تجاری و علمی مهمترین لهجه های زبان ترکی هستند.

 

بدون شک، در تبریز همه دوست دارند و احتیاج دارند تا زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرند.

 

پرواضح است که که امروزه خیلی ها مشتاق یاد گرفتن زبان ترکی استانبولی هستند و این اشتیاق روز به روز بیشتر و بیشتر می شود؛ زیرا ترکیه به عنوان مقصد اصلی یا موقت اکثریت دانشجویان، کارآفرینان و... برای توریسم، گردشگری، تحصیل، کار در ترکیه، تجارت، بازرگانی و مهاجرت است.

 

دانستن زبان ترکی استانبولی در بسیاری از این موارد، به خصوص تحصیل و کار الزامی است و در مواردی مانند مهاجرت و گردشگری مزیتی بسیار مهم است.

 

شکی نیست که همه‌ی تبریزی‌ها دوست دارند که ترکی استانبولی را یاد بگیرند اما بعضا با برخی از مشکلات مواجه هستند.

 

یکی از این مشکلات طولانی بودن دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی در اکثر آموزشگاه‌ها است که بعضا تا 9 ترم ادامه می‎یابد.

 

حالا در این دوره و زمانه کی وقت دارد این 6 یا 9 ترم یعنی یک سال سر کلاس برود؟! همین مشکل، مشکلات دیگری را هم سبب می شود؛ مانند خسته شدن شرکت کنندگان و تشکیل نشدن کلاس‌ها در ترم‌های بالاتر...

 

مشکل دیگری که بسیاری از علاقه‌مندان و دوست‌داران زبان ترکی استانبولی دارند این است که اعتماد به نفس کافی برای یاد گرفتن زبان ترکی استانبولی ندارند. برخی از کسانی که به من مراجعه می‌کنند تا ترکی استانبولی را یاد بگیرند، می پرسند:

 

"من فارسی‌زبان هستم، آیا می توانم ترکی استانبولی یاد بگیرم؟"

"آیا من می توانم ترکی استانبولی را یاد بگیرم؟ آخر هیچ چی بلد نیستم، حتی یک کلمه."

"من وقت زیادی ندارم، آیا در عرض سه ماه می توانم ترکی استانبولی را یاد بگیرم؟"

"آیا سه ماهه می توانم برای آزمون TÖMER حاضر شوم؟"

 

 

 

اگر زبان ترکی را بلد نباشید، چه می‌شود؟

 

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارید، حتما باید به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید و مدرک ترکی استانبولی خود را به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن دارید، ارایه کنید.

 

فرقی نمی‌کند که بخواهید در دانشگاه‌های ترکیه به چه زبانی دامه تحصیل دهید؛ ترکی استانبولی، انگلیسی، فرانسه یا آلمانی، به هر حال باید زبان ترکی استانبولی بلد باشید و گواهینامه‌ی آن ارایه کنید...

 

کار کردن هم همین طور است. اصلا بدون دانستن ترکی استانبولی، کار کردن در ترکیه غیرممکن یا لااقل بسیار سخت است.

 

اگر زبان ترکی بلد نباشید احتمال کلاهبرداری و از بین رفتن و ضایع شدن حق و حقوق‌تان بسیار زیاد است.

 

البته این را هم مطمئن باشید که با ندانستن زبان ترکی استانبولی، بسیاری از فرصت های کار و تجارت را از دست خواهید داد.

 

در مهاجرت، اگر ترکی بلد نباشید، نمی توانید به خوبی از حق و حقوق خود دفاع کنید و بسیاری از فرصت های شغلی و تحصیلی را از دست خواهید داد.

 

زیرا بسیاری از این فرصت ها، به زبان ترکی تبلیغ می‌شوند. بسیاری از مشکلاتی که برای مهاجرین در ترکیه رخ می‌دهد، از ندانستن ترکی استانبولی ناشی می شود. این مشکلات حتی ممکن است فاجعه‌بار باشد!

 

یکی از مهمترین لذت های سفر، ارتباط برقرار کردن با مردم است. در گردشگری و سفر به کشور ترکیه اگر زبان ترکی استانبولی را ندانید، علاوه بر اینکه از این لذت محروم خواهید شد، بسیاری از فرصت های تخفیف (indirim) خرید را از دست خواهید داد.

 

تخفیف ها در کشور ترکیه اغلب واقعی هستند نه برای بازار گرمی!

 

مشکل دیگر این است که اگر زبان ترکی‌تان خوب نباشد هنگام خرید نمی‌توانید چانه بزنید و تخفیف بگیرید، زیرا در ترکیه هم ماند تبریز «چانه‌زدن» (pazarlık yapmak) اهمیت دارد.

 

زبان ترکی به همراه گویش‌ها و لهجه‌های آن (مانند ترکی آذربایجانی، ترکیه‌ای، ترکمنی، قزاقی، قرقیزی، ازبکی، یاقوتی، خلجی، قشقایی، تاتاری و...) با حدود ۳۰۰ میلیون نفر گویشور از پراهمیت‌تریم زبان‌های جهان به شمار می‌رود.

مهمترین لهجه زبان ترکی، ترکی استانبولی است که زبان مادری حدود هشتاد میلیون نفر در ترکیه، جمهوری قبرس شمالی، عراق، ترکیه و سایر کشورها است.

تعداد کسانی ترکی استانبولی را به عنوان زبان دوم یاد گرفته‌اند بسیار بیشتر از کسانی است که این زبان، به عنوان زبان مادری خود صحبت می‌کنند و می‌نویسند.

 

چرا یادگیری ترکی استانبولی آسان است؟

 

ترکی استانبولی زبانی بسیار قانونمند و دارای کمترین استثناها است.

ریشه‌ی کلمات ثابت است و تغییر نمی‌کند.

همانند زبان فارسی و ترکی آذربایجانی، در زبان ترکی استانبولی شش شخص وجود دارد.

در زبان ترکی استانبولی، همانند زبان ترکی آذربایجانی و زبان فارسی مؤنث و مذکر وجود ندارد و همین مسأله یادگیری این زبان را آسان کرده است.

ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی لهجه‌های نزدیک یکدیگر هستند، بنابراین یادگیری زبان ترکی استانبولی برای تبریزی‌ها آسان است.

الفبا و املای زبان ترکی استانبولی بسیار آسان است؛ زیرا، هر حرف صدای مخصوص خود را دارد (نه مثل انگلیسی، فرانسه یا آلمانی یا بسیاری زبان‌ها دیگر که یک حرف ممکن است صداهای مختلفی داشته باشد).

زبان ترکی استانبولی همان‌گونه که نوشته می‌شود، خوانده می‌شود و همان‌طور که خوانده می‌شود، نوشته می‌شود؛ از همین رو، املا و تلفظ کلمات زبان ترکی استانبولی بسیار آسان است.

 

 

لزوم یادگیری زبان ترکی استانبولی برای تبریزی‌ها

با توجه به افزایش روزافزون سطح مبادلات تجاری با ترکیه، اهمیت یادگیری زبان ترکی استانبولی روز به روز بیشتر می‌شود.

 

بیشترین حجم صادرات و واردات با ترکیه انجام می شود، بیشتر مردم نیز ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری، تحصیل و سرمایه گذاری خود بر می گزینند.

 

همچنین سرمایه گذاری ترکیه‎ای‎ها هم در تبریز نیز روز به روز افزایش می‌یابد.

 

همین مسأله لزوم یادگیری ترکی استانبولی را برای تبریزی‌ها دوچندان می‎کند؛ به طوری که در سالهای اخیر، علاوه بر شرکت‎های ترکیه‌ای، حتی شرکت‌های غیر ترکیه‌ای نیز به نیروهای مسلط به زبان ترکی استانبولی نیاز پیدا کرده‌اند.

 

پیش‎بینی می شود روابط با ترکیه در سال‌های آینده حتی بیشتر از این هم گسترش یابد و نیاز به دانستن ترکی استانبولی بیش از این احساس شود.

 

بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های ترکیه را جهت ادامه تحصیل انتخاب می کنند، زیرا علاوه بر نزدیکی راه و نزدیکی فرهنگی، هزینه‌ها پایین و کیفیت آموزش بالا است.

 

پس اگر قصدر ادامه تحصیل در ترکیه را دارید، حتی اگر در دانشگاه‌های انگلیسی زبان ترکیه تحصیل کنید، باز هم باید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید و مدرک آن را ارایه دهید.

 

 

 

آموزش زبان ترکی استانبولی در تبریز؛ آموزش کامل و جامع در سه ماه

 

برای گرفتار نشدن به این مشکلات لازم است، قبل از سفر به ترکیه، ترکی استانبولی بیاموزید.

 

حتی اگر یک کلمه ترکی نمی دانید، در دوره‎هایی که برای شما عزایزان ترتیب دیده‎ایم ، ترکی استانبولی را سه ماهه خواهید آموخت و برای آزمون TÖMER آمادگی لازم را کسب خواهید کرد.

 

 

دوره‌ی آموزش زبان ترکی استانبولی در تبریز

 

در این دوره کتاب‌های آموزش زبان ترکی استانبولی «İstanbul» تدریس می‌شود که منبعی بسیار مفید و کاربردی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی است. مجموعه کتاب‌های آموزش ترکی استانبولی «استانبول» پنج جلد هستند:

İstanbul A1

İstanbul A2

İstanbul B1

İstanbul B2

İstanbul C

 

درباره مدرس دوره، مجید عزمی:

 

صد درصد زبان‌آموزان من توانسته‌اند زبان ترکی استانبولی را به نحو احسن یاد گرفته و در آزمون‌های زبان ترکی استانبولی موفق شوند و خوشبختانه حتی یک مورد استثنا هم وجود ندارد.

 

حتی بسیاری از دانشجویان من هم‌اکنون در شهرهای مختلف کشور به تدریس زبان ترکی استانبولی می پردازند.

 

 

آدرس دانشگاهها و آموزشگاه‌هایی که مجید عزمی در آن به آموزش زبان ترکی استانبولی یا زبان ترکی آذربایجانی می‌پردازد:

 

 

جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

دانشگاه سراسری زنجان

 جهاد دانشگاهی زنجان

 

 

با شرکت در دوره‌ی آموزش زبان ترکی استانبولی در تبریز زبان ترکی استانبولی را سریع و آسان یاد بگیرید و

از تسلط به زبان ترکی استنبولی لذت ببرید.

جهت شرکت در کلاس های آموزش ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی و بهره مندی از تخفیف ویژه با شماره تلفن 09149173217 تماس بگیرید.


نظرات کاربران

تبریزی معتقد است :
سلام و احترام خدمت استاد عزمی عزیز. استاد کلاسلاریز تبریز یمیزین هانسی محله لرینده تشکیل اولور.
سلاملار و سایغی‌لار عزیز تبریزی جنابلاری. آبرسان، نصف راه، ولیعصر، شهناز و...
مهسا صدیق معتقد است :
من می‌خوام در آزمون تومر شرکت کنم. آیا این دوره برای آمادگی آزمون تومر کافیه؟ من کلاس خصوصی می‌خوام. طرفهای شهناز باشه خوبه.
بله این دوره برای آمادگی آزمون تومر کافیه. بله کلاس زبان ترکی استانبولی در خیابان شهناز (شریعتی) هم برگزار میشه.
فرید عظیمی معتقد است :
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در جهاد دانشگاهی آبرسان برگزار میشه؟ کلاس حضوری میخوام.
بله برگزار میشه. تشریف ببرید ثبت نام کنید.
داود معصومی معتقد است :
سلام استاد عزمی. با زحمت های ما؟ من دوره زبان ترکی آذربایجانی را خدمت شما یاد گرفتم. میخواهم در دوره زبان ترکی استانبولی هم شرکت بکنم. قبلا مسیر آبرسان و شهناز برام راحت تر بود، الان نزدیک نصف راه می شینیم. طرف های نصف راه کلاس دارید؟
سلام جناب مهندس معصومی عزیز. بله در نصف راه هم کلاس برگزار می شود.
  • نام کامل :
  • آدرس ایمیل :
  • متن نظر :
  • کد امنیتی :
  • نمایش یک کد امنیتی جدید کد امنیتی
  •