معرفی کانال‌های تلگرام برای یادگیری و تقویت زبان ترکی آذربایجانی
«کتابخانه‌ی اوخوجان»؛ ویدیو-کتاب‌های کودک و نوجوان به زبان ترکی آذربایجانی؛ اپلیکیشن، کانال تلگرام، کانال یوتیوب، صفحه‌ی اینستاگرام اوخوجان
زلزله خوی و ترکیه، رزومه‌ی شرکت‌های عمرانی، پیمانکاران، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی
آدرس آموزشگاه های ترکی استانبولی در تبریز با تدریس مجید عزمی
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف ولیعصر تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف نصف راه تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف آبرسان تبریز
حمایت مالی از کلاس‌ها و دوره‌های زبان ترکی آذربایجانی
آموزش گام به گام زبان ترکی آذربایجانی (فایل pdf + فایل صوتی)
تبلیغ رایگان در سایت azmiaz.org
کلاس‌های آموزش زبان ترکی استانبولی در تبریز ۰۹۱۴۹۱۷۳۲۱۷
ترجمه کتاب و مقاله از ترکی استانبولی به فارسی و از فارسی به ترکی استانبولی
رزومه به ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی
خودآموز ترکی استانبولی
چگونه محصول یا خدمات خود را در ترکیه و آذربایجان بفروشیم؟
تولید محتوا و تبلیغ نویسی به زبان ترکی با هدف بازاریابی و صادرات به جمهوری آذربایجان و ترکیه (مشتری‌یابی بین‌المللی)
چگونه ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی را آنلاین یاد بگیریم؟
بهترین روش آموزش ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی به صورت آنلاین
آموزش درس به درس ترکی استانبولی (فایل pdf + فایل صوتی)
سوابق نویسندگی، مترجمی و تدریس مجید عزمی
چگونه در خانه ترکی استانبولی یاد بگیریم؟
مزایای آموزش آنلاین ترکی استانبولی
ترکی استانبولی، دوره تابستانه، 1398
تدریس ترکی، مجید عزمی، 09149173217
سیزده بدر کجا برویم؟
″Allah mənə bir uşaq verəydi, çolaq, kor, şil olaydı da malım ona qalaydı″
Türk - İslam dünyası çin mallarını nasıl boykot edebilir? Öneriler
دوره های متنوع ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی با تدریس مجید عزمی
İranda müşteri bulmak için bazı öneriler ve tavsiyeler
تبلیغات به زبان ترکی، تبلیغ نویسی و تولید محتوای ترکی برای پیدا کردن مشتری خارجی و حضور در بازارهای ترکیه و آذربایجان و کسب درآمد ارزی
توصیه‌هایی برای یادگیری بهتر در کلاس‌های مجازی و آنلاین

با توجه به این که، من مدت زیادی است (سال ها قبل از کرونا) که به صورت مجازی هم تدریس می کنم، خواستم برخی از تجارب خود را با مخاطبان سایتم، زبان آموزان عزیزم و همچنین مدرسان و معلمان گرامی به اشتراک بگذارم.

توصیه‌هایی برای یادگیری بهتر در کلاس‌های مجازی و آنلاین

 

همان طور  که می دانید، در این روزهای کرونایی اکثر کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود؛ خب، این تجربه ای جدید است و اغلب دانش آموزان و دانشجویان و زبان آموزان دقیقا نمی دانند چگونه باید از کلاس های مجازی استفاده کنند. خیلی از دانش آموزان و دانشجویان و زبان آموزان هم از کلاس مجازی خسته و زده شده اند.

قطعی های مکرر اینترنت، پرشدن حافظه گوشی، سختی انتقال مفاهیم نسبت به کلاس حضوری، سختی انتقال مفاهیم در کلاس مجازی، نسبت به کلاس حضوری، نبود محیط بی سر وصدا در محیط خانه بسیاری از فراگیران و مشکلات دیگری شبیه به این ممکن است حسابی دانش آموزان و دانشجویان و زبان آموزان و حتی معلمان و اساتید را خسته کند.

اما با وجود همه این مشکلات و دردسرها، آموزش مجازی مزایایی نیز نسبت به کلاس حضوری دارد.

1. مطالب ارائه شده اغلب به صورت صوتی، تصویری، متنی هستند که می توانید آنها را ذخیره کنید و بعد از کلاس، در زمان دلخواه و مناسب، بارها و بارها مرور کنید. به عبارت دیگر، اگر مطالب ارائه شده در کلاس های آنلاین را ذخیره کنید، این مطالب همیشه در دسترس شما خواهد بود.

2. رفتن و برگشتن به یک جلسه درس یک و نیم ساعته بیش از سه ساعت از وقت هر فراگیر را می گیرد. یعنی به طور میانگین، یک و نیم ساعت از وقت فراگیر صرف آماده شدن، لباس پوشیدن، مسیر رفتن به کلاس و برگشتن از کلاس می شود. در واقع می توان گفت که در کلاس حضوری، در هر جلسه، به اندازه زمان آن جلسه وقت هدر می شود؛ اما در کلاس مجازی این وقت صرفه جویی میشود و می توانید، این وقت صرفه جویی شده را به تمرین و مرور بیشتر اختصاص دهید.

3. خب، از دیگر مزایای یادگیری مجازی، پیشگیری از مریض شدن و به خصوص کرونا گرفتن است!

 

با توجه به این که، من مدت زیادی است ( سال ها قبل از کرونا) که به صورت مجازی هم تدریس می کنم، خواستم برخی از تجارب خود را با مخاطبان سایتم، زبان آموزان عزیزم و همچنین مدرسان و معلمان گرامی به اشتراک بگذارم.

 

توصیه من به مدرسان این است که مطالب اصلی به صورت ضبط شده ارائه گردد تا فراگیر شما بتواند بارها به آن را ببیند یا گوش دهد. در نظر داشته باشید که، ممکن است جو خانه فراگیر شما در ساعت تدریس شما مساعد نباشد. به هر حال خانه است و سروصدای دیگر بچه ها، مشکلات خانه و خانواده، قطعی اینترنت و حتی قطعی برق، خراب شدن گوشی، لپ تاپ یا کامپیوتر و مشکلات فنی دیگر، یا مریض شدن یا حتی فوت اعضای خانواده یا بستگان و... وقتی مطالب اصلی را به صورت ضبط شده ارائه می کنید، فراگیر شما می تواند در صورت بروز مشکل به این مطالب دسترسی داشته باشد. می توانید پاوپوینت تهیه کنید و توضیحات خود را ضبط کنید و فایل های pdf و صوتی را به فراگیران خود ارسال نمایید تا مطالب شما همیشه در دسترس فراگیرانتان باشد. البته، لازم است این را هم بگویم که، فایل های ضبط شده، همان طور که توضیح دادم، اگرچه خیلی عالی و گره گشا هستند، اما نباید کلا جای آموزش تعاملی را بگیرند، بلکه باید با فراگیران خود، گفتگو، سؤال بپرسید، از آنها بخواهید سؤال بپرسند، رفع اشکال کنید و ببینید یاد گرفته اند یا نه؟ و ببینید چیزهایی را که یاد گرفته اند، می توانند به خوبی از آنها استفاده کنند یا نه؟ جزئییات بیشتری را ارائه دهید. و البته، کلاس ها را طوری تنظیم کنید که کسانی که وقت بیشتری می گذارند، بهره بیشتری ببرند. به عبارت دیگر، بالاخره باید بین کسانی که سر کلاس حاضر می شوند (آنلاین می شود) و کسانی که دایم غیبت می کنند یا عمدا به کلاس توجه ندارند، فرقی هم باشد. ناگفته نماند که آرشیو همین مطالب و فایل های ضبط شده، در آینده، و در کلاس های دیگر به درد خود مدرس هم خواهد خورد و کار او را آسان تر خواهد کرد.

 

با روش من بیشتر آشنا شوید:

آموزش ترکی آذربایجانی

آموزش ترکی استانبولی

 

توصیه هایی به دانش آموزان، دانش جویان، زبان آموزان جهت استفاده بیشتر و یادگیری بهتر از کلاس های مجازی و آنلاین

 

1. آموزش مجازی را خیلی جدی بگیرید. متأسفانه خیلی از فراگیران کلاس ها و دوره های مجازی را چندان جدی نمی گیرند و به اندازه کافی تلاش نمی کنند. به یاد داشته باشید که معمولا مدرس شما، بسیار بیشتر از یک دوره حضوری، برای یک دوره مجازی زحمت می کشد.

2. حتما یک دفتر تهیه کنید و همه مطالب را در آن یادداشت کنید.

3. در کامپیوتر، لپ تاپ، گوشش یا فلش خود، یک پوشه برای هر درس داشته باشید و همه فایل های مربوط به درس و دوره (اعم از فایل های ویدئویی، صوتی، تصویری، متنی، pdf) را به طور منظم در آن ذخیره کنید. حتی بهتر است این فایل ها را در یکی دو جای دیگر هم نگه داری کنید (زیرا خدای نکرده ممکن است، شب امتحانی، یکی از دستگاه ها خراب شود و...!!!)

4. سعی کنید وقت مشخصی خواندن هر درس داشته باشید (مثلا هر روز ساعت 6 تا 7 عص یا هر دو روز یک بار از ساعت 8 تا 10 صبح، یا روزهای فرد از ساعت فلان تا فلان)؛ مثل وقتی که به کلاس حضوری می روید. البته، خود من طوری تدریس می کنم که فراگیرم بتواند هر موقع که وقت کرد، بنشیند و درسش را بخواند، اما این مسأله نباید موجب این بشود که شما به عنوان فراگیر، هیچ وقت مشخصی برای خواندن درس، گوش کردن به فایل های صوتی ، دیدن فایلهای ویدئویی، انجام تمرین ها، رفع اشکال و مرور نداشته باشید.

5. موقع خواندن یا مرور یک درس، هر اشکالی داشتید در دفترتان یادداشت کنید و در اولین فرصت از معلم خود بپرسید. من خودم به دانشجویان و زبان آموزانم می گویم، هر موقع به اشکالی برخوردید، فوری برایم بنویسید، یا صدا (وویس) بفرستید، من هم در اولین فرصت جواب می دهم.

6. تمرین، تمرین، تمرین. انجام تمرین ها را جدی بگیرید. تمرین ها را انجام بدهید و به معلم خود بفرستید. اگر تمرین ها را در دفترتان می نویسید و عکس آن را به معلم تان ارسال می کنید، حتما تمیز و خوانا بنویسید و عکس با کیفیت بگیرید و بفرستید تا معلمتان بتواند نوشته های شما را ببیند و اگر اشکالی، ایرادی داشتید، رفع اشکال کند. اگر تمرین، شما صوتی، یا ویدئویی است، سعی کنید در جای نسبتا کم سروصدایی، صدا یا ویدئو را ضبط کنید. اگر نیاز است تا جواب تمرین یا سؤالی را تایپ کنید، حتما این کار را به دقت انجام دهید.

7. مرور درس های قبلی را فراموش نکنید. حتما در کنار خواندن درس جدید، درسهای قبلی را نیز مرور کنید.


نظرات کاربران

فاطمه حسینی معتقد است :
سلام و عرض ادب خدمت استاد گرانقدر ممنون از راهکار و تجارب ارزشمندتون به امید موفقیت و سربلندی همیشگیتون
سلام فاطمه حسینی عزیز. موفق باشید.
آرش صبحی معتقد است :
بسیار عالی. خیلی ممنون استاد
  • نام کامل :
  • آدرس ایمیل :
  • متن نظر :
  • کد امنیتی :
  • نمایش یک کد امنیتی جدید کد امنیتی
  •