معرفی کانال‌های تلگرام برای یادگیری و تقویت زبان ترکی آذربایجانی
«کتابخانه‌ی اوخوجان»؛ ویدیو-کتاب‌های کودک و نوجوان به زبان ترکی آذربایجانی؛ اپلیکیشن، کانال تلگرام، کانال یوتیوب، صفحه‌ی اینستاگرام اوخوجان
زلزله خوی و ترکیه، رزومه‌ی شرکت‌های عمرانی، پیمانکاران، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی
آدرس آموزشگاه های ترکی استانبولی در تبریز با تدریس مجید عزمی
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف ولیعصر تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف نصف راه تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف آبرسان تبریز
حمایت مالی از کلاس‌ها و دوره‌های زبان ترکی آذربایجانی
آموزش گام به گام زبان ترکی آذربایجانی (فایل pdf + فایل صوتی)
تبلیغ رایگان در سایت azmiaz.org
کلاس‌های آموزش زبان ترکی استانبولی در تبریز ۰۹۱۴۹۱۷۳۲۱۷
ترجمه کتاب و مقاله از ترکی استانبولی به فارسی و از فارسی به ترکی استانبولی
رزومه به ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی
خودآموز ترکی استانبولی
چگونه محصول یا خدمات خود را در ترکیه و آذربایجان بفروشیم؟
تولید محتوا و تبلیغ نویسی به زبان ترکی با هدف بازاریابی و صادرات به جمهوری آذربایجان و ترکیه (مشتری‌یابی بین‌المللی)
چگونه ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی را آنلاین یاد بگیریم؟
بهترین روش آموزش ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی به صورت آنلاین
آموزش درس به درس ترکی استانبولی (فایل pdf + فایل صوتی)
سوابق نویسندگی، مترجمی و تدریس مجید عزمی
چگونه در خانه ترکی استانبولی یاد بگیریم؟
مزایای آموزش آنلاین ترکی استانبولی
ترکی استانبولی، دوره تابستانه، 1398
تدریس ترکی، مجید عزمی، 09149173217
سیزده بدر کجا برویم؟
″Allah mənə bir uşaq verəydi, çolaq, kor, şil olaydı da malım ona qalaydı″
Türk - İslam dünyası çin mallarını nasıl boykot edebilir? Öneriler
دوره های متنوع ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی با تدریس مجید عزمی
İranda müşteri bulmak için bazı öneriler ve tavsiyeler
تبلیغات به زبان ترکی، تبلیغ نویسی و تولید محتوای ترکی برای پیدا کردن مشتری خارجی و حضور در بازارهای ترکیه و آذربایجان و کسب درآمد ارزی
استقبال فعالان اقتصادی آلمان از ورود زبان ترکی استانبولی به سیستم آموزشی این کشور

دهه‌هاست که فعالیت شرکت‌های ترکیه‌ای در آلمان گسترش زیادی یافته است و این شرکت‌ها تبدیل به به وزنه‌های اقتصادی مؤثری در روابط بین کشورهای ترکیه و آلمان شده‌اند. در دهه‌های اخیر لزوم توجه به بیشتر به زبان ترکی در مدارس آلمان، از سوی مقامات این کشور مطرح شده که مورد استقبال قرار گرفته است. موافقان این ایده لزوم توجه به زبان ترکی استانبولی را برای جذب و یکپارچه‌شده شدن لازم می‌بینند. همچنین، موضوع گسترش زبان ترکی در مدارس آلمان، در کنفرانس چندزبانی‌شدن قاره اروپا نیز مطرح شده است.

بر اساس آمار رسمی که اداره‌ی آمار جمهوری فدرال آلمان در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده است، در کشور آلمان در حدود ۳ میلیون الی ۳ و نیم میلیون ترکیه‌ای زندگی می‌کنند.

 

در دهه‌های اخیر لزوم توجه به بیشتر به زبان ترکی در مدارس آلمان، از سوی مقامات این کشور مطرح شده است که مورد استقبال قرار می‌گیرد. موافقان این ایده لزوم توجه به زبان ترکی استانبولی را برای جذب و یکپارچه‌شده شدن لازم می‌بینند.

 

اوته فوگت مسئول امور انتگراسیون حزب سوسیال آلمان در مصاحبه‌ای با روزنامه مانهایمر مورگن نظر خود را در مورد ورود زبان ترکی استانبولی به مدارس آلمان چنین بیان داشته است که تسلط به زبان دومی مانند ترکی همانند تسلط به زبان‌های مانند انگلیسی یا فرانسوی یک مزیت است. به اعتقاد اوته فوگت، با توجه به آهنگ رشد اقتصادی ترکیه، اهمیت این شریک تجاری برای آلمان روزبه‌روز افزایش خواهد یافت که طبیعتا دانستن زبان ترکی برای علاقه‌مندان به فعالیت در این زمینه، مزیت محسوب می‌شود.

 

مسئول امور انتگراسیون حزب سوسیال آلمان مسئله مهم را این می‌داند که زبان ترکی به عنوان واحد درسی اختیاری در مدارس آلمان ارائه شود.

 

این اظهار نظر اوته فوگت درباره‌ی ورود زبان ترکی استانبولی به مدارس آلمان با استقبال فعالان حوزه‌ی اقتصاد کشور آلمان مواجه شده است.

 

به نظر باربارا دورن از فعالان صنف کارفرمایان آلمان شانس فارغ‌التحصیلان مسلط به زبان ترکی در بازار کار بیشتر است.

 

راینر پراو یکی از اعضای اتاق بازرگانی و صنایع آلمان نیز مشابهی دارد. به نظر او هر چه تعداد کسانی که به زبان شرکای اقتصادی آلمان مسلط باشند، بیشتر باشد، این به سود آلمان خواهد بود.

 

کنعان کولات (‌Kenan Kolat) رئیس انجمن ترک‌تباران آلمان ایده‌ی امکان اخذ دیپلم زبان ترکی را مطرح می‌کند. او به وجود تعداد بسیار زیاد شرکت‌های ترکیه‌ای‌ها در آلمان و تعداد بسیار زیاد شرکت‌های آلمانی‌ها در ترکیه اشاره می‌کند و این را دلیل بسیار مهمی برای گسترش بیشتر زبان ترکی استانبولی در آلمان می‌داند.

 

بنابر آمار و تخمین‌های انجمن شرکت‌های تولیدی و صنعتی ترک‌تبار در اروپا بیش از ۱۰۰ هزار شرکت ترکیه ای در آلمان فعالیت می‌کنند.

 

موضوع گسترش زبان ترکی در مدارس آلمان، در کنفرانس چندزبانی‌شدن قاره اروپا نیز مطرح شده است.

 

مدت‌ها است که فعالیت شرکت‌های ترکیه‌ای در آلمان گسترش پیدا کرده است و این شرکت‌ها به وزنه‌های اقتصادی سنگینی در روابط بین کشورهای آلمان و ترکیه تبدیل شده‌اند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۰۷ بیشترین سرمایه‌گذاری در ایالت نورد راین وستفالن آلمان توسط شرکت‌های ترکیه‌ای انجام شده بود.

 

دهه‌هاست که فعالیت شرکت‌های ترکیه‌ای در آلمان گسترش زیادی یافته است و این شرکت‌ها تبدیل به به وزنه‌های اقتصادی مؤثری در روابط بین کشورهای ترکیه و آلمان شده‌اند. در دهه‌های اخیر لزوم توجه به بیشتر به زبان ترکی در مدارس آلمان، از سوی مقامات این کشور مطرح شده که مورد استقبال قرار گرفته است. موافقان این ایده لزوم توجه به زبان ترکی استانبولی را برای جذب و یکپارچه‌شده شدن لازم می‌بینند. همچنین، موضوع گسترش زبان ترکی در مدارس آلمان، در کنفرانس چندزبانی‌شدن قاره اروپا نیز مطرح شده است. مسلما گسترش زبان ترکی استانبولی و تدریس آن در مدارس آلمان برای اقتصاد آلمان بسیار مفید خواهد بود.

 

 


نظرات کاربران

  • نام کامل :
  • آدرس ایمیل :
  • متن نظر :
  • کد امنیتی :
  • نمایش یک کد امنیتی جدید کد امنیتی
  •