معرفی کانال‌های تلگرام برای یادگیری و تقویت زبان ترکی آذربایجانی
«کتابخانه‌ی اوخوجان»؛ ویدیو-کتاب‌های کودک و نوجوان به زبان ترکی آذربایجانی؛ اپلیکیشن، کانال تلگرام، کانال یوتیوب، صفحه‌ی اینستاگرام اوخوجان
زلزله خوی و ترکیه، رزومه‌ی شرکت‌های عمرانی، پیمانکاران، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی
آدرس آموزشگاه های ترکی استانبولی در تبریز با تدریس مجید عزمی
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف ولیعصر تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف نصف راه تبریز
کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی در آموزشگاه های مختلف آبرسان تبریز
حمایت مالی از کلاس‌ها و دوره‌های زبان ترکی آذربایجانی
آموزش گام به گام زبان ترکی آذربایجانی (فایل pdf + فایل صوتی)
تبلیغ رایگان در سایت azmiaz.org
کلاس‌های آموزش زبان ترکی استانبولی در تبریز ۰۹۱۴۹۱۷۳۲۱۷
ترجمه کتاب و مقاله از ترکی استانبولی به فارسی و از فارسی به ترکی استانبولی
رزومه به ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی
خودآموز ترکی استانبولی
چگونه محصول یا خدمات خود را در ترکیه و آذربایجان بفروشیم؟
تولید محتوا و تبلیغ نویسی به زبان ترکی با هدف بازاریابی و صادرات به جمهوری آذربایجان و ترکیه (مشتری‌یابی بین‌المللی)
چگونه ترکی استانبولی | ترکی آذربایجانی را آنلاین یاد بگیریم؟
بهترین روش آموزش ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی به صورت آنلاین
آموزش درس به درس ترکی استانبولی (فایل pdf + فایل صوتی)
سوابق نویسندگی، مترجمی و تدریس مجید عزمی
چگونه در خانه ترکی استانبولی یاد بگیریم؟
مزایای آموزش آنلاین ترکی استانبولی
ترکی استانبولی، دوره تابستانه، 1398
تدریس ترکی، مجید عزمی، 09149173217
سیزده بدر کجا برویم؟
″Allah mənə bir uşaq verəydi, çolaq, kor, şil olaydı da malım ona qalaydı″
Türk - İslam dünyası çin mallarını nasıl boykot edebilir? Öneriler
دوره های متنوع ترکی استانبولی و ترکی آذربایجانی با تدریس مجید عزمی
İranda müşteri bulmak için bazı öneriler ve tavsiyeler
تبلیغات به زبان ترکی، تبلیغ نویسی و تولید محتوای ترکی برای پیدا کردن مشتری خارجی و حضور در بازارهای ترکیه و آذربایجان و کسب درآمد ارزی
یک بچه تهرانی چه نیازی به دانستن زبان ترکی استانبولی یا آذربایجانی دارد؟

سوال و دغدغه¬ای که در این نوشته به دنبال پاسخگویی به آن هستیم، این است که شما به عنوان یک «بچه تهرانی» یا به قولی «بچه تهرونی» و یا به عبارتی «بچۀ نافِ تهرون» اصلاً چه نیازی به یاد گرفتن زبان ترکی استانبولی یا آذری دارید؟ در شرایط اقتصادی فعلی، دانستن یک زبان خارجی می تواند بدل به یک فرصت اقتصادی شود. بعد از اینکه فرد، یک زبان جدید را فراگرفت، می¬تواند از یاد دادن آن به دیگران کسب منفعت کند، یا ترجمه نماید و بالاخره پولی بدست آورد و به زخم زندگی بزند.

یک بچه تهرانی چه نیازی به دانستن زبان ترکی استانبولی یا آذربایجانی دارد؟

 

    سوال و دغدغه­ای که در این نوشته به دنبال پاسخگویی به آن هستیم، این است که شما به عنوان یک «بچه تهرانی» یا به قولی «بچه تهرونی» و یا به عبارتی «بچۀ نافِ تهرون» اصلاً چه نیازی به یاد گرفتن زبان ترکی استانبولی یا آذری دارید؟

   در شرایط اقتصادی فعلی، دانستن یک زبان خارجی می تواند بدل به یک فرصت اقتصادی شود. بعد از اینکه فرد، یک زبان جدید را فراگرفت، می­تواند از یاد دادن آن به دیگران کسب منفعت کند، یا ترجمه نماید و بالاخره پولی بدست آورد و به زخم زندگی بزند.

   از قدیم گفته­اند: «یکسان نماند حال دوران؛ غم مخور». خدا را چه دیده­اید، شاید چند روز دیگر اوضاع به سمتی رفت که ایران با جهان ارتباط بیشتری پیدا کرد و خوب دانستنِ یک زبان خارجی، آن هم زبان مردمی که نه آن سر دنیا، بلکه همین بغل گوشمان، می­تواند زمینه­ساز ایجاد راه­هایی برای کسب سود شود.

   گاهی به شوخی و جدی می­گویند که «تهران؛ بزرگترین شهرِ ترک زبانِ دنیاست». طبق تجربه­های موجود اگر شما، زبان ترکی (بالاخص استانبولی) بدانید، در تهران اصولاً بسیاری از کارهایتان به سرعت پیش می­رود. دلیلش هم این است که اکثر افراد خاطرات خوبی از سفرهایش به ترکیه دارند. به نوعی مسحور ترکیه و زبانش هستند.

 

   خوب...خوب..خوب...ایست...این حرفهای گنده گنده بس است. اجازه بدید به زبانِ خودمان حرف بزنیم. مثل زبان توی خیابان یا تاکسی.  بفهمیم چی می گیم و چی می شنویم. اوکی؟

   مخلص کلام اینکه با دونستن ترکی استانبولی، دروازۀ دانشگاه­های ترکیه، که مدرکشون ارزشمندتر و شهریه­شون ارزان­تر از خیلی از کشور­های اطراف است، به روی مبارک شما باز می­شود. ترکیه همین بغل گوش شماست و اهالیش از نظر خلق و خو هم به ما ایرانیها شبیه­تر هستند، و مثل اروپایی­های یخ و مغرور نیستند. محیط آموزشی ترکیه عالیه و همکلاسی­ها هم که کلاً خوشگل و خوش­اندام.( کی گفته «خر» و «خرما» یک جا جمع نمی­شه؟؟)

   خیلی بعید است که شما دلتان نخواسته باشه که برای سفر تفریحی برید ترکیه. خوب اگر استانبولی بدونید و البته با یک کمی شانس و پیگیری و دغدغه و اعتماد به نفس می تونید این سفر رو تبدیل کنید به یک «شانس». یک شانس برای شروع یک کار تجاری. وارداتی. صادراتی. مثبت نگاه کنید. مجهز باشید و مثبت.

   اگر اهل کتاب و علم و این چیزهای خاص هستید (که باید بگم خوشا به سعادتتون)، با دونستن زبان استانبولی می-تونید رمانها و بعضی از کتابهای مفید ترک رو ترجمه کنید و خوب باید بدونید که طبق امار وزارت ارشادفاز اواخر سال 1396، ناشرها دربدر دنبال رمان و نویسندگان جدید هستند. خوب این هم یک فرصت کاری. بخون و بنویس و پول به جیب بزن و مشهور شو.  شاهد هم همین کتاب «ملت عشق» که از استانبولی ترجمه شده و الان دست همه­اس. دیگه چه بهانه­ای دارید؟؟

 

   اما...اما..و اما.... اگر به رشته­های مثل هنرف موسیقیف پزشکی ( در تمام زیر مجموعه­هایش)، شیمی یا نفت علاقه دارید....بین خودمان باشد ها...ترکی «آذربایجانی» یاد بگیرید و برید جمهوری آذربایجان....خدایی توی زندگی­تون این قدر خوب راهنمایی شده بودید؟؟؟؟ نه وجداناً؟؟؟

 

   خوب اگر طالب وارد شدن در مسیر نه چندان هموار موفقیت هستید (ما که دنبال گول زدن  شما نیستیم. توهم الکی هم نمی دیم. موفقیت سخته. اما ارزشش رو داره.) بسم الله....یک سری به ما بزنید....

     همین الان شروع کن و ترکی یاد بگیر    

باقی بقایتان...... کارت پستال از باکو یا استانبول  فراموش نشه.                                      


نظرات کاربران

فاطمه حسینی معتقد است :
سلام استاد راهنمایی و پیشنهاداتتون عالی بجا سنجیده هستند یادگیری زبان ترکی جدا از وجهه ی اقتصادی واجتماعی،میتونی در کشوری که درصد بالایی ترک زبان داره بسیار مفید و حائز اهمیت باشه
فاطمه حسینی معتقد است :
سلام استاد راهنمایی و پیشنهاداتتون عالی بجا سنجیده هستند یادگیری زبان ترکی جدا از وجهه ی اقتصادی واجتماعی،میتونی در کشوری که درصد بالایی ترک زبان داره بسیار مفید و حائز اهمیت باشه
  • نام کامل :
  • آدرس ایمیل :
  • متن نظر :
  • کد امنیتی :
  • نمایش یک کد امنیتی جدید کد امنیتی
  •